dinsdag 17 maart 2009

Adelaide en verder

Hallo,

een kort berichtje; Dirk en ik zitten te wachten op de vlucht naar Brisbane en we konden via een Australische collega terecht in de business lounge.
Makkelijk, gratis eten en drinken en....internet! Vanmorgen zijn we naar een werf geweest waar onderzeeboten onderhouden worden. Dat was een hele belevenis.
Naast de besprekingen hebben we een bezoek gebracht aan de hal waar 2 van die dingen in onderhoud lagen. En die zijn groot.
Nou, nou.
3 verdiepingen hoog met enorm veel apparatuur, kabels en leidingen, een grote torpedoruimte en een commandocentrale die je normaal in films nog niet tegenkomt.
Het zijn de grootste conventionele (niet nucleaire) onderzeeers ter wereld. Bijzonder indrukwekkend, alleen kregen we niet op alle vragen antwoord omdat het classified was. Ik ben wat te lang voor een onderzeeer dus de helm die ik op had deed goede dienst. Nadien nog bij een grote leverancier op bezoek geweest en wat interessante gesprekken gehad, terwijl ook het weer weer beter werd. Aardig warm. Ik heb net even naar het werk in Nederland gebeld ebn hoorde dat het daar ook weer richting voorjaar gaat.
Mooi. Als ik terug ben maar wat kunstmest halen bij Henk.

Groeten!

Roel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten