vrijdag 20 maart 2009

...en weer terug

Hallo,

vandaag is onze laatste dag hier in Australie.
Gisteren hebben we 's morgens en een deel van de middag vergaderd met enkele mensen op het hoofdkantoor bij onze gastheer Rex Russell. Het was net als de eerste dag weer erg intensief; we hadden nog veel vragen en onderwerpen waar we verder op in wilden gaan.
Hierdoor haalden we weer de planning niet en werd lunch weer overgeslagen. Dat begint hier een gewoonte te worden. Rex is er duidelijk op gebrand om ons verder te helpen met de gevonden verbetermogelijkheden; dat is ook voor hemzelf positief.
Hoe dan ook zal het nog niet afgelopen zijn na onze terugkomst, en we moeten hard aan de slag om de collega's te overtuigen van een en ander.
Diverse mensen hier hebben al gezegd "you'll have to come back". Ja ja....
Na de middag zijn we naar het oorlogsmonument (War Memorial) geweest.
Erg indrukwekkend weeer met veel spullen uit die tijd, brieven van soldaten aan hun ouders en panorama's van slagvelden.
Australie is ook betrokken geweest bij de 1e Wereldoorlog; dit krijgt veel aandacht en in bijna iedere plek is wel een monument voor gevallenen.
We waren 's avonds uitgenodigd bij Rex voor een barbeque ("barbie" zoals ze dat hier noemen). Leuk om elkaar eens in andere omstandigheden te treffen, en we konden aardig compenseren voor de gemiste lunch.
Van Jelly had ik een zak drop gekregen; "steekpenningen" met zoethoutsmaak. Toen ik hierheen ging leek het mij al een goed idee om daar iets mee uit te halen.
Ik heb ze dus aan Rex gegeven als symbolisch overredingsmiddel, en dat is op foto vastgelegd. Straks ga ik ontbijten, dan gaan we hier in de omgeving nog een stukje lopen en dan op pad naar het vliegveld...
Zondagmorgen ben ik weer terug en als de batterij nog niet helemaal leeg is zal ik nog wel wat tiepen.

Groeten, voor de laatste keer uit Australie,

Roel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten