zondag 15 maart 2009

Great! ocean road

hallo allemaal,

gisteren kon ik niet bij mijn blog want er was geen e-mail in het hotel.
Nu wel weer alleen niet in het hotel maar in een trailer park (een soort camping) verderop. Ik zit hier nu tussen de visattributen en gasten van allerlei pluimage te tiepen.
Maakt het avontuurlijk, helemal samen met het gammele toetsenbord. Gisteren overnacht in Warrnambool (ik heb de naam niet bedacht), een plaats langs de great ocean road, een weg die van Melbourne naar het westen loopt langs de kust. Prachtige route!
Het weer is hier wel wat minder; gisteren geregeld aardig wat regen maar dat kunnen ze hier wel hebben.
We zijn langs de route gestopt bij de "Twelve apostles", een groep grote krijtrotsen. Erg mooi om te zien, alleen waaide het ontzettend hard en begon het even later ook te regenen. Vandaag is het gelukkig beter. De tijd schiet inmiddels ook aardig op; we zijn al 8 dagen op pad en hebben het grootste deel er dus op zitten. vandaag bij Petrified forest geweest; ik dacht eerst dat dat versteende bomen waren maar dat lijkt alleen maar zo.
Erg interessant om te zien en weer veel foto's gemaakt.
Tussen de middag wat gegeten bij het strand in een klein restaurant.
Erg lekker en vriendelijke bediening. Vervolgens moesten we de weg vervolgen en de routeplanner leidde ons langs een zandpad. Een aardig lang zandpad en we verwachtten ieder moment aboriginals te zien verschijnen.
Het leek Parijs Dakar wel en staat op film dankzij Dirk.
Onderweg was het grasland erg droog. Makkelijk hooien, maaien en gelijk met de pers erachteraan. We hebben ook voor het eerst een kangoeroe gezien. Drie dood langs de weg en 2 keer levend. Die wegen zijn trouwens erg lang en recht. Morgen gaan we de resterende 300 kilometer naar Adelaide afleggen. Dinsdag begint het werk weer en dan gaat het volgens mij hard.
Nou, dat was het eerst weer!

Groeten,

Roel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten