maandag 16 maart 2009

Adelaide

Hallo allemaal,

ik had eerder vanavond al een stukje geschreven en opgeslagen, maar dat kan ik nu niet terugvinden dus ik begin maar opnieuw.
Het laatste traject van Melbourne naar Adelaide ligt achter ons.
300 km, grotendeels over de vlakte met een heuvelachtig landschap en hier en daar een huis.
Soms zie je alleen een brievenbus (vaak in de vorm van een melkbus) aan het begin van een zandpad, zonder dat het huis dat erbij hoort zichtbaar is. De afstanden zijn hier veel groter dan in Nederland, het is een andere wereld.
Toen we op onze bestemming aan dachten te komen bleek dat de straat waar het hotel aan lag (Northern Terrace) op meer plekken in Adelaide voorkwam. We zaten dus aan het verkeerde Northern terrace.
De weg gevraagd, en weer op weg naar het centrum van Adelaide.
Met Dirk die de kaart probeerde te ontcijferen, druk verkeer, en een navigatiesysteem dat in grote lijnen aangaf waar we moesten zijn was het een interessante ervaring.
Uiteindelijk zagen we het hotel, alleen lag het aan de andere kant van de straat. Geen probleem, naar de uiterst rechtse baan en even draaien. De agent die dat zag gebeuren wilde even een praatje maken. Het bleef bij een waarschuwing.
Via een smalle weg de auto naar een piepkleine parkeergarage gebracht waar je tevens de huurauto's in kon leveren, en naar ons hotel. Daar is niks mis mee, alleen zijn de kamers wat klein.
Belangrijker is, dat ik via Binnette wist dat Johan Fleer stage liep in de omgeving. Via SMS contact gelegd en om 6 uur afgesproken bij het hotel.
Mooi man.
Gemakshalve was ik ervan uit gegaan dat Johan iets op agrarisch gebied deed, maar dat was dus niet zo.
Hij en Dirk bleken allebei een technische achtergrond te hebben dus het gesprek op het balkon van een restaurant alhier te Adelaide verliep soepel. Ondertussen hoorde ik dat vader Fleer adviseert bij het veroveren van subsidie voor aanleggen van boswallen, dus dat is ook weer meegenomen.
Leuk als je elkaar zo ergens anders treft. Het voelde niet als de andere kant van de wereld, om de hoek zou zo de IJsselhammerweg of Spinnerslaan kunnen beginnen. Dat is echter niet zo en morgen gaan we weer aan de slag met onze Australische collega. Morgenavond om 7 uur vliegen we naar Brisbane dus ik weet niet of ik dan nog iets kan bloggen.
Groeten en tot de volgende keer,

Roel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten