woensdag 11 maart 2009

Melbourne

Hallo.

vandaag zijn we na een paar gesprekken naar onze volgende bestemming gegaan.
Die gesprekken waren weer interessant, alleen moest de laatste bijeenkomst vanwege de geplande vlucht naar Melbourne vlot afgewerkt worden waardoor we nog wel wat vragen hebben waar we nog wat huiswerk aan hebben.
Eerst hebben we vanmorgen met een kolonel gesproken over het proces van vervanging van materieel. Het was een echte militair, die zich overduidelijk opwond over de soms trage gang van zaken en dat het een bloody shame was dat zijn legeronderdeel met te oude spullen moest werken.
Dat is wel pleziering, mensen houden geen mooi verhaal, maar zeggen zwart wit waar het op staat. Gisteren vroeg ik aan een van de Australiers of zij een probleem hadden op een bepaald gebied. Voordat ik was uitgesproken was het antwoord er ook al: "Yes". This is all I can say. Yes".
Dit herhaalde zich nog een paar keer en het maakte hun verhaal meteen geloofwaardig.

Na een vlucht van plm. 1 uur zijn we vanmiddag in Melbourne aangekomen. Een veel grotere plek als Canberra, terwijl Canberra toch de hoofdstad is. Huurauto opgehaald, naar het hotel, en geregeld dat we met een busje naar het treinstation gebracht werden.
Het centrum van Melbourne is nl. geen plek waar je voor je lol met de auto heen gaat. In het centrum kwamen we aan bij Federation square, een groot plein met mooie gebouwen. En terrassen! Lekker in de zon (later regen maar het was overdekt) met een biertje en een of ander Australisch gerecht waarvan ik de naam niet kan uitspreken (iets als Waku Wagu, volgens mij was er vroeger zo'n kwis).
Het smaakte erg goed, no worries.
Ik heb foto's gemaakt maar de computer waar ik nu achter zit weet daar geen raad mee. Morgen staan er weer een paar bezoeken op het programma; ik heb inmiddels zoveel aantekeningen dat ik die straks maar zal proberen te ordenen, anders kom ik er niet meer uit. Wie mijn handschrift kent weet waarom.
Volgens mij zijn er nu inmiddels in huize Doeven ook grootschalige verwoestingen aangericht om de vloer eruit te halen. Ik heb aan jullie gezwoeg gedacht in de zon in Melbourne (herfst, dus slechts 25 graden) met een glas bier binnen handbereik.

Nou, dat was het weer voor vandaag,

Groeten,

Roel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten